carte de vizita

vineri, 7 martie 2014

Certificat Energetic la case din chirpici - partea a 2-a

Se pare ca articolul meu privind intocmirea certificatelor energetice la casele din chirpici a avut impact destul de mare in randul auditorilor energetici...
Spun asta intrucat am fost sunat de cativa colegi din tara sa ma intrebe la ce concluzie am ajuns.
Am purtat diverse discutii pe aceasta tema cu alti colegi din Iasi si cu o profesoara de la Facultatea de constructii Iasi.
Ce concluzii am tras?
Pai, intreband-o pe doamna profesoara, aceasta mi-a spus ca se poate echivala chirpicul cu caramida plina. Asta ar insemna lambda=0,8. Motivul dumneaei este ca absoarbe umezeala in sezonul rece, deci se comporta mai prost pe timpul iernii.
Mergand cu intrebarile mai departe am dat peste o alta opinie. Sotia unui coleg auditor lucreaza la INCERC Iasi si cica aici s-
ar fi facut niste teste neoficiale pe chirpici. In conditiile de laborator a reiesit o valoare lambda de 0,3-0,4 W/mK.
Luand in calcul probabilitatea ca intr-adevar in sezonul rece acest material sa fie mai prost izolator termic si  deasemenea imposibilitatea de a controla conditiile in care sunt executate aceste materiale, personal am ajuns la concluzia ca pot lua ca o valoare de calcul un lambda de 0,4 W/mK.
Nu stiu care este concluzia dumneavoastra, dar pana la o alta opinie eu am sa merg pe aceasta valoare.

Pentru "auditorii" care fac certificatele din birou oricum nu conteaza aceste valori. Pentru cei care va faceti meseria "pe bune" va doresc spor la lucru si oricand aveti o opinie justificata dati de veste! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu